Skład Wydziałowej Komisji ds. Jakości Kształcenia na Wydziale Inżynierii Środowiska
- dr Justyna Kujawska - Przewodnicząca,
- dr hab. inż. Małgorzata Iwanek, prof. uczelni,
- dr hab. inż. Zbigniew Suchorab, prof. uczelni,
- dr inż. Adam Piotrowicz,
- dr inż. Amelia Staszowska,
- dr inż. Agnieszka Żelazna,
- mgr inż. Leszek Gemborys,
- mgr inż. Paweł Suchorab,
- student
Do zakresu działania Wydziałowej Komisji ds. Jakości Kształcenia należy:
- współuczestniczenie w tworzeniu i doskonaleniu Wewnętrznego Systemu Zapewniania Jakości Kształcenia;
- opiniowanie nowo projektowanych programów studiów pierwszego i drugiego stopnia, studiów podyplomowych, kursów dokształcających i szkoleń;
- opiniowanie zmian w programach studiów pierwszego i drugiego stopnia, studiów podyplomowych, kursów dokształcających i szkoleń;
- opiniowanie wniosków o zniesienie kierunków studiów pierwszego i drugiego stopnia, studiów podyplomowych, kursów dokształcających i szkoleń;
- przeprowadzanie zbiorczej oceny jakości kształcenia dla kierunków studiów prowadzonych w jednostce organizacyjnej;
- przedkładanie dziekanowi opinii i wniosków wynikających z analizy:
- opinii pracodawców, uzyskanych na podstawie informacji z rynku pracy,
- opinii absolwentów o przydatności nabytych, jak i brakujących elementów z zakresu wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych w programach studiów kierunków prowadzonych przez wydział;
- sprawozdań rocznych, przygotowanych przez rady programowe kierunków studiów prowadzonych przez wydział;
- analiza wyników studenckiej oceny działalności dydaktycznej nauczycieli akademickich realizujących zajęcia w danym semestrze oraz oceny prowadzonych przedmiotów, a także wyników oceny pracy dziekanatu;
- ocena programów studiów pod kątem całkowitego nakładu pracy studenta oraz możliwości osiągnięcia założonych efektów uczenia się;
- przeprowadzanie oceny organizacji procesu dydaktycznego oraz infrastruktury wykorzystywanej w procesie dydaktycznym realizowanym w wydziale;
- ocena systemu informacyjnego jednostki pod kątem kompletności i aktualności publikowanych informacji o procesie kształcenia i jego jakości;
- wdrażanie decyzji podjętych przez Uczelnianą Radę ds. Jakości Kształcenia;
- inicjowanie działań naprawczych związanych z podnoszeniem jakości kształcenia.